22-08-2016, 08:01 AM
|
#[153]
|
|
:: كــاتب نشــط::
|
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالحكيم
ترى كيف ختمها بالضعف .. والشيبة ..
أحكي يا صـــــــــــــــاح ...
|
الحكمة
____________
شوف التسلسل
عند قول المولى عز وجل...
ضعف الطفولة وقوة الشباب وضعف عرف بالشيب ولا ينتهي التسلسل هنا...
القوة جسم وقدرة ومقدرة، القوة العقل وموازنة الأمور، القوة المسامحة والتريس، القوة في الكلمة، القوة الحنكة والخبرة...
شفتا يابا
الشيب إن ضعف جسدهم وذاكرتهم و"إمكانياتهم" لكن مكانتهم بين الأقوياء محفوظة بحكمتهم وخبرتهم وهلماجرآ..
شفتا يابا كان مشيته ذي الأسد ومصافحة ذي ضربت الكهرباء،، حسي ياهو فكره الباقي وحكمته الثاقبة وهلماجرآ وكفاية على كدآ وما تجرجورنا في عشان نقول إسمه (أصله الهوآ بيقسمه)
ياهو ظاتهو سيد صادق  
|
|
|
|
|