عرض مشاركة واحدة
قديم 04-09-2010, 11:25 PM   #[14]
imported_wadosman
:: كــاتب نشــط::
 
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد الجليل سليمان مشاهدة المشاركة
الله أكرم يا ود عثمان ..
وسمحاً هو من يرى السمح ..
ودعني انتهز هذه السانحةغير المسبوقة لأطلب منك أغنية تهزني هزا وهي ( فرحان بيك كل النجوم لا نام بريقها ولا انطفأ)

تسلم يا حبيب

انت عارف الموضوع رجع بى الى اياام جميله فى اعالى النيل
حيث كنا نقوم ببعض الاعمال هناك و المعروف عن هذه المنطقه انها
مسار لقبيله الامبرارو من الرنك و حتى الناصر و هى حركه مربوطه
بفصل الخريف و فصل الجفاف..
الامبرارو كانوا يعيشون وسطنا و كنا نتحدث معاهم كثيرا و كانت ايضا
تربطنا علاقه قويه مع شيوخهم الكبار..
قصص و حكاوى كثيره فى البال عن هذه القبيله و ايضا مجموعه كبيره من الصور
التى جمعناها عنهم..
غايتو الواحد لو راق شويه و استقره باقوم انفض حاجاتى القديمه و صورى القديمه
و ارجع ليك ببعض منها هنا...البعض طبعا...

بشوف ليك فرحانه بيك كل النجوم يا حبيب...



imported_wadosman غير متصل   رد مع اقتباس