04-09-2010, 11:25 PM
|
#[14]
|
|
:: كــاتب نشــط::
|
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد الجليل سليمان
الله أكرم يا ود عثمان ..
وسمحاً هو من يرى السمح ..
ودعني انتهز هذه السانحةغير المسبوقة لأطلب منك أغنية تهزني هزا وهي ( فرحان بيك كل النجوم لا نام بريقها ولا انطفأ)
|
تسلم يا حبيب
انت عارف الموضوع رجع بى الى اياام جميله فى اعالى النيل
حيث كنا نقوم ببعض الاعمال هناك و المعروف عن هذه المنطقه انها
مسار لقبيله الامبرارو من الرنك و حتى الناصر و هى حركه مربوطه
بفصل الخريف و فصل الجفاف..
الامبرارو كانوا يعيشون وسطنا و كنا نتحدث معاهم كثيرا و كانت ايضا
تربطنا علاقه قويه مع شيوخهم الكبار..
قصص و حكاوى كثيره فى البال عن هذه القبيله و ايضا مجموعه كبيره من الصور
التى جمعناها عنهم..
غايتو الواحد لو راق شويه و استقره باقوم انفض حاجاتى القديمه و صورى القديمه
و ارجع ليك ببعض منها هنا...البعض طبعا...
بشوف ليك فرحانه بيك كل النجوم يا حبيب...
|
|
|
|
|